9.10.2009

ACORD i COINCIDÈNCIA amb Elvira Lindo sobre la bona educació


Tinc un costum, no sé si bo o dolent, però el cert és que el tinc, que quan veig en els diaris un tema que m’interessa el retallo i el guardo, encara que en la majoria de vegades després no en faig res. Ahir es veu que vaig encomanar el costum a en Pere, el meu marit, i ens trobarem els dos amb la intenció de retallar l’article publicat en EL PAÍS de l’Elvira Lindo titulat “Educación”.

Quan li vaig preguntar a en Pere perquè també ell el volia em va respondre per penjar i deixar-lo llegir als nostres fills, i a més gent, ja que sintonitzava amb la proposta que la bona educació és la que hem d’exercir cadascú cada dia i moment, encara que puguem semblar uns estranys i, total coincidència, que la relació entre un pare o mare i els seus fills o filles ha de ser la d’una persona adulta amb un infant o jove que cal educar.

“Exercim” com a pares, ens diu l’Elvira Lindo en el seu article, i fem-ho sense complexos i sense pors a semblar retrogrades perquè la societat ens demana per a poder conviure una bona educació, que no vol dir que sols sigui una responsabilitat de les administracions o de les institucions escolars, sinó, i en primer lloc, de la família.

El respecte vers les persones, el sentit d’autoritat, els valors de l’esforç i de la responsabilitat, que aquesta setmana hem pogut veure que també en parlava el president Obama en una escola a EEUU, cal treballar-ho des del primer dia de vida i no renunciar-hi fins el darrer sospir.

L’Elvira Lindo hi tracta com exemple el fet que no hem d’esperar que s’ensenyi a menjar sa en les escoles ja que ho hem de fer a casa, i jo hi afegeixo, per l’actualitat que està tenint aquests dies, les normes davant la grip nova que són les més elementals que vaig aprendre : rentar-se les mans amb aigua i sabó, posar-se les mans davant quan és té tos...

A veure, si haurem d’admetre, que els nostres pares i avis tenien més educació sense tants anys d’escolarització. Aquesta frase em recorda que en una ocasió vaig llegir que l’escriptor García Márquez va dir, referint-se a ell mateix “Desde muy pequeño tuve que abandonar mi educación para empezar a ir a la escuela”.

No hay comentarios: